miercuri, 23 septembrie 2009

File de pateric (17)

.
Spuneau despre că atunci când mergea la biserică, nu-şi lăsa ucenicul să umble pe lângă el, ci numai de departe, şi dacă venea să-l întrebe despre vreun gând, de îndată ce-i spunea îl şi gonea spunând: nu cumva ca noi, vorbind ceva de folos, să se strecoare vreun cuvânt străin. De aceea nici nu te las aproape de mine.
.
Se spunea despre că era bolnav. Şi zăcând de mulţi ani, niciodată nu şi-a lăsat gândul să ia aminte la chilia lui cea dinăuntru să vadă ce are. Căci îi aduceau multe din pricina bolii. Şi intrând ucenicul lui, , şi ieşind, închidea ochii să nu vadă ce face, căci îl ştia că este călugăr de încredere.
.
I-a spus avvei Isaia la început:
– Cum mă vezi acum?
– Ce pe un înger, părinte.
Şi mai târziu i-a zis:
– Acum cum mă vezi?
– Ca pe Satana: chiar să-mi zici vorbă bună, îmi e ca o sabie.
.
Spunea avva , că un frate a venit la , cerându-i un cuvânt. Deşi a rămas şapte zile la el, nu i-a răspuns bătrânul. Şi petrecându-l, i-a spus: mergi, ia aminte. Căci mie mi s-au făcut păcatele zid întunecat între mine şi .
.
Spuneau despre , că a făcut cinzeci de saci de grâu pentru trebuinţa sa şi i-a întins la soare. Şi înainte să se usuce bine, a văzut în locul acela ceva care nu-i pria. Şi spuse ucenicilor săi: hai să plecăm de aici. Iar lor nu le-a părut bine. Văzându-i îmbufnaţi le-a spus: vă pare rău de pâini? Vă spun că într-adevăr i-am văzut pe unii cum au fugit lăsând firide văruite cu cărţi de pergament (cărţile de pergament erau rare şi scumpe), fără să tragă măcar uşa după ei.
.

Niciun comentariu: